lördag 28 juli 2007

Ormbett och rådjurssadel.

Jadu Stina. Här sitter jag helt utmattad, har faktiskt tränat idag! Egentligen skulle jag ha följt med upp till Östersund och rockat runt på yran med kusinerna, men jag orkade inte. Hade inte hunnit tvätta kläderna sen Sthlm, och själva tanken på att sitta i baksätet och trängas med bror och hans tjej i 67306 timmar var inte så speciellt lockande. Men istället var jag faktiskt ute och gick/joggade i morse(!), men ärligt så gick jag mest. Det är så konstigt, för varje gång jag väl tar tag i träningen och beger mig ut så händer det alltid massa sjuka saker, och denna gång skulle verkligen inte vara ens i närheten av en vanlig joggingrunda.

Det börjar med att ett rådjur, eller en hjort kanske det var, kom upphoppande ur diket alldeles framför mig och stog bara och kollade på mig innan den fortsatte in i skogen. Fyfan vad jag hoppade till! När jag sedan kommit in i skogen började massa sjuka tankar komma upp, om björnar och grejer. Och mitt i min tankspriddhet dyker en huggorm upp framför foten på mig. Hann se den precis i tid, så jag inte skulle trampa på den. Tänk bara om jag hade haft Norberg med mig, hon skulle aldrig mer våga gå den vändan med mig då, haha!

Nästa sommar blir det safari här i skogarna Stina, bästa du börjar ladda redan nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men shiet marlene, vad har tagit at dig? Ga upp och trana pa morgonen sadar? Har din amnesomsattning plotsligt blivit normal? Ratt at dig ;)

Anonym sa...

Men jag ar glad att huggormen inte bet dig. Jag vill ju att du ska vara vid liv nar jag kommer hem.