fredag 27 juli 2007

Allt är rockigare i Stockholm!

Jadu Stina, nu har jag kommit hem från min lilla tripp till Stockholm. Det blev bara jag, Norberg och Roxanna, men med tanke på hur liten yta vi bodde på så hade det blivit lite ont om plats om vi hade blivit flera. På söndag kväll när vi kom ner gjorde vi inte så mycket tror jag. Kommer faktiskt inte ihåg, du vet ju hur min senilitet har utvecklat sig den senaste tiden...

Det regnade på måndagen så vi struntade i Grönan och drog iväg och shoppade istället. Tro det eller ej Stina, men jag hittade faktiskt ett par byxor(!) plus lite annat. Hade verkligen behövt din hjälp där så vi kunde dragit till Södermalm och tagit gatorna där. Vi hittade inte så bra utan dig.
Senare på kvällen letade vi runt lite i Ruth's lägenhet och hittade en kasse med massa gamla videofilmer. Roxy bestämde att vi skulle se Alligator 2, värsta B-filmen, sämre gjord än hajen! Senare på kvällen drog vi ut och åkte tunnelbana fram och tillbaka. Gick av vid globen och kollade runt men det var stendött, så vi livade upp perrongen med lite sång, dans och svanskrik.


På tisdagen var det Norberg som hade matdag, så det blidde pastasallad. Äckligt gott! Mitt i maten dök Rödis upp med sin kompis (Dock ej Josh Hartnett-killen). Drog iväg på Allsång på Skansen. Stina, vet inte om du har varit där, men det är fan jättelitet där jue, på TV ser det ju gigantiskt ut! Anyway, vi drog in en snabbis på Grönan sedan, bara för att kolla läget. Från ingenstans dyker Melina upp! Så nu har jag träffat hennes Matthias oxå ;)

Fortsatte våran kväll mot Slussen för lite nattkäk. Sedan bar det av till T-centralen för att vinka av Jesper (Rödis;) & Niklas.


På onsdagen var det kanonväder, så då bestämde vi oss att göra Grönan. Vi hade redan innan bestämt vad vi skulle åka först, "PopExpressen", den typ snurrar och har sig. När det äntligen blev våran tur så stänger de av musiken och berättar att det är någon som spytt ner en av sätena så de var tvugna att stänga av för att rengöra osv. Och eftersom vi hade oturen att hamna längst bak så fick, självklart, jag och Roxanna sitta i spy-vagnen! Usch!
Men sen på kvällen när vi skulle åka den igen så skulle du ha varit med. Då åkte din gamla kärlek alldeles innan oss. Du vet lilla idol-ville ;) Han satt där och fladdrade med händerna och skrek som en stucken gris, synd nog kunde jag inte jaga honom efter en autograf till dej. Men du måste erkänna att det hade varit den perfekta julklappen?


Tro det eller ej Stina, men jag åkte faktiskt FrittFall, min stora skräck! På väg upp höll jag på att dö! Satt och andades som en flåsande hund och skrek så jag till slut tappade andan helt. Väl nere på fast mark kände jag hur mina båda händer hade domnat bort helt. Jag var tvungen att köpa kortet, så jävla stolt!


På torsdagen var det dags att bege sig tillbaka till Dalarna, lite tråkigt faktiskt. Stockholm äger, det är allt inte Säter är! När du kommer hem nästa sommar fixar jag lägenheten på nytt så vi kan åka ner och äga på Söder! Eller varför inte dra till Östermalm och hälsa på på mitt gamla jobb och tigga åt oss lite frukost där på Scandic Park;) (Och nej, dom serverar inte bönor)...

På kvällen hemma i Säter satt vi ute på altan med Ompen's family. Fyfan va sjuka saker man får höra...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ahh, fan i wish i'd been there. gronan, idol ville, flum i tunnelbanan och en trang lagenhet i sthlm, awesome! Nasta sommar, nasta sommar...